الأحد، 18 سبتمبر 2011

آر(R) ... الحلقة 6

الحلقة 6
"جوزها عايش؟؟"
"اه..وكل اهل المنطقة عارفين كده"
"هى ساكنة فين"
"فى منطقة عشوائية...اوضة يعنى وعندها 4 عيال"
"طيب يالا بينا"
"على فين"
"هنجيبها هى وجوزها"
"ومرسى؟"
"لا خليه..انا لسه شاكك ان له علاقة بالموضوع"

وفى منطقة عشوائية مزدحمة وبالتوجه لاوضة ام صلاح الشغالة
"انتى فوزية رمضان"
"ايوه يا بيه... فى ايه"
"فين جوزك"
"معرفش"
"ليه هو مش عايش معاكى"
"لا عايش هنا بس ساعات بيغيب باليومين والتلاتة من غير مااعرف هو فين"
"طيب يالا...هاتها"
ومال هانى على حسام
"سيب مخبرين هنا اول ماجوزها ييجى يجيبوه على طول"
"علم وينفذ ياباشا"

وفى مكتب المقدم هانى
"انتى بتشتغلى ايه"
"اهو يابيه بلقط رزقى من هنا ومن هنا"
"يعنى ايه"
"يعنى شوية بشتغل فى بيوت...شوية فى محلات اكل"
"بتشتغلى ايه فى محلات الاكل"
"بنضف المحل...او اوضب الخضار للشيف"
"وجوزك...بيشتغل ايه"
"مبيشتغلش"
"ومين اللى بيصرف على ولادك"
"انا"
"هو جوزك كان فى السجن"
"اه وخرج من شهر"
"كان مسجون فى ايه"
"اتمسك ببانجو"
"بيتاجر"
"معرفش ان كان بيتاجر ولا بيشربه"
"تعرفى دكتور مجدى ودكتورة رشا"
"اه اعرفهم"
"وعلاقتك بيهم ايه"
"الدكتور منه لله قطع رزقى من عنده ومن عند الاستاذ فوزى جاره"
"وهو ليه قطع رزقك"
"بيقول انى بسرق وده محصلش"
"وليه مش بتستمرى فى شغل لما ده مبيحصلش"
"نصيبى كده"
"كنتى فين يوم الاتنين اللى فات من الساعة 11ونص لواحدة الضهر"
"مش فاكرة"
"لا افتكرى...علشان انتى متهمة بقتل رودينا مجدى"
"قتل..قتل ايه...انا معرفش عنهم حاجة من ساعة مامشيت من بيتهم"
"وليه بتقولى ان جوزك ميت"
"علشان اصعب على الناس ويشغلونى"
"نجيب جوزك ازاى.... واخر مرة شفتيه امتى"
"معرفش هو فين والمرة دى غايب من يوم اسبوع ومجاش"
"هو يعرف الدكتور مجدى"
"لالالا ميعرفش حاجة"
"وعلاقتك ايه بمرسى"
"مفيش مشفتوش من يوم مامشيت من العمارة"
ورن هانى الجرس للعسكرى
"هات مرسى مجاهد من الحجز"
ولما جه مرسى من الحجز
"ادينا بقى كلنا اهو قدام بعض...مرسى انت اخر مرة شفت الست دى امتى"
"زى ماقلت ياباشا قبل البت ماتختفى بيوم"
"انت كداب انا مروحتش هناك خالص"
"لا بقى انتى اللى كدابة...ومش اول مرة تيجى وكنتى نفسك ترجعى عندهم مع انك بتكرهى الدكتور مجدى"
"حرام عليك هتودينى فى داهية"
هانى"طيب ماتقولى الحقيقة وانتى متروحيش فى داهية"
"يابيه انا مليش دعوة بحاجة انا بجرى على عيالى"
هانى"اليتامى مش كده"
وقعدت تعيط
"ما هو انا لو كنت قلت جوزى مسجون كان محدش رضا يشغلنى"
مرسى"انا مش عارف ياباشا انا محجوز ليه دلوقتى...انا قلتلك على كل حاجة بحق ربنا"
"خليك منورنا ولا زهقت مننا يامرسى"
"لا ياباشا اللى تؤمر بيه"
ورن الجرس للعسكرى
"خدهم احجزهم"
بعد ماخرجوا وكان قاعد حسام
"ايه رايك ياحسام"
"والله ياباشا انا محتار شوية...بس بدأت اقتنع ان مرسى مالوش علاقة بالموضوع...انما كذب الشغالة قلقنى"
"فعلا انا معاك ان مرسى واضح انه مجرد حظه هو اللى خلاه مثار للشكوك...عموما بالليل ابقى سيبه...نيجى بقى للشغالة ملاحظتش حاجة تانية غير كذبها"
"لا...موضوع جوزها تقصد"
"ده جوزها ده شكله حكاية وهنشوفها برضه"
"اومال تقصد ايه سعادتك"
"الايشارب اللى على دماغها نفس مقاس وحجم الايشارب اللى اتخنقت بيه البنت"
"يعنى ممكن تكون هى"
"ممكن جدا...لانها بتتكلم عن مجدى بكل غل"
"يخليها تقتل"
"مش فيه ناس بتقتل علشان 10 جنيه...وممكن تكون شايفة انه حرمها من شغل كانت مستقرة فيه"
"والعمل دلوقتى"
"اصدر امر ضبط واحضار لصفاء محمود... وجوز فوزية...هو اسمه ايه؟؟"
"اسمه رجب عبد العليم"
"واعملى تحريات عنه وعن سمعته وبيروح فين يختفى كده... انا عايز صفاء ورجب دول فى اسرع وقت...علشان اخلص من القضية دى بقى"
"حاضر يافندم... بس بتميل ان مين اللى عملها اكتر"
"اختفاء صفاء والسبب عندها اقوى...وفى نفس الوقت مش مرتاح لفوزية دى"
"وليه ميكونش الاتنين اتفقوا مع بعض يافندم"
"ازاى ياحسام"
"يعنى تكون صفاء وصلت لفوزية واستغلت كرهها لمجدى وخليتها استدرجت رودينا بما انها تعرفها واى واحدة فيهم نفذت الجريمة"
"والله احتمال ممكن جدا...هنشوف"

هناك 5 تعليقات:

  1. لا معتقدش ابداااااااااا

    ردحذف
  2. GREEN APPLE : اه فعلا احتمال كبير جدا انه يحصل .. بس على فكرة انا معترضة انهم اقتنعوا ببراءة البواب وهيفرجوا عنه بالعكس انا شكيت فيه اكتر .. على العموم هنشوف .. الحلقة النهاردة جميلة :)

    ردحذف
  3. والله الواحد احتار خلينا نكمل ونشوف

    ردحذف
  4. لا متهيقليش الشغالة عشان كانت على الاقل اخدت الدهب بالمرة :]

    ردحذف
  5. انا خايفه مش عارفه ليه كاني انا الي قتلت هههههههههههههههههههههههه

    ردحذف

قول رأيك بلاش تقرا وتقفل من سكات...ارائكم تهمنى